κείμενα-βίντεο


Ο Ιζιντόρ Ντυκάς (Isidore Lucien Ducasse, 4 Απριλίου 1846 - 24 Νοεμβρίου 1870), γνωστός περισσότερο με το ψευδώνυμο Λωτρεαμόν ή Κόμης του Λωτρεαμόν,     
                                                                  περισσότερα...




Άχρηστες ασκήσεις επιμένουν να δίνονται λόγω ευρύτατα διαδεδομένων λανθασμένων ιδεών για τη μάθηση
από τον Alfie Kohn
Σε συνέχεια του προβληματισμού για την ανάθεση εργασιών στο σπίτι μεταφράζουμε το κείμενο του Αμερικανού παιδαγωγού Alfie Kohn που αμφισβητεί την αναγκαιότητα τους. 




 

Emma Goldman: Το Παιδί και οι εχθροί του 

Άρθρο της Emma Goldman στο περιοδικό Mother Earth, Vol. 1 No. 2, April 1906 (Monthly Magazine Devoted to Social Science and Literature)
Πρέπει το παιδί να θεωρείται μια ανεξάρτητη προσωπικότητα ή ένα αντικείμενο που διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ιδιοτροπίες και τα γούστα των άλλων; Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί από γονείς και δασκάλους.




ALFIE KOHN: “Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΧΡΟΝΟ”


                                            περισσότερα...


Gilles Deleuze: Κοινωνίες του ελέγχου – Η Λογική

Barbara Kruger, "Untitled" (Questions), 1991
Οι κοινωνίες του ελέγχου έρχονται να αντικαταστήσουν τις κοινωνίες της πειθάρχησης. «Έλεγχος» είναι το όνομα που πρότεινε ως όρο ο Burroughs για να περιγράψει το νέο αυτό τέρας, και που ο Foucault αναγνωρίζει ως το άμεσο μέλλον μας.



Ελίζαμπεθ Μπίσοπ (1911-1979)  Για τη μοναξιά (μετάφραση: Ούρσουλα Φωσκόλου)

Ίσως να υπάρχουν φαντάσματα στο σχολείο, ή λύκοι πονηροί, κρυμμένοι κάτω απ’ τη στέγη ή και κακά πνεύματα ακόμα, που κατοικοεδρεύουν στο δωμάτιο του καυστήρα και αναρριχώνται προς τα δωμάτιά μας, μέσα από σωλήνες.


 H  τέχνη εναντίον της εκπαίδευσης


Asger Jorn,
Ο Ουάιτχεντ αναγνωρίζει την ουσιώδη αξία μιας καλλιτε­χνικής εκπαίδευσης, αλλά αρνείται να καταλάβει ότι πρόκειται για εκπαί­δευση με κατεύθυνση εκ διαμέτρου αντίθετη από της επιστημονικής εκπαί­δευσης. Με την καλλιτεχνική έννοια του όρου, «είμαι εκπαιδευμένος» ση­μαίνει ότι έχω τη δύναμη και τα μέσα για να είμαι «κακώς εκπαιδευμένος», με τη συμβατική και σχολική έννοια του όρου.






  
Αλλαγή των εκπαιδευτικών προτύπων 

 

Η ΓΡΑΦΗ


Το αλφάβητο εφευρέθηκε για να αντικαταστή­σει το μυθικό ομιλείν με ένα λογικό και κατ’ επέκταση τη μυθική σκέψη με μια λογική σκέψη. Το αλφάβητο εφευρέ­θηκε για να μπορεί κανείς να «σκέπτεται» εν γένει με την κυριολεξία του όρου.
περισσότερα...   


         

Μανόλης Αναγνωστάκης 

                                       

Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο Μα στο παιδί δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι, Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω Ονόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας. Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά. Πηγή:greek-translation-wings.blogspot.gr/2008/03/blog-post.html ποιήματα 
 

Joseph Beuys 7thousand_oaks
Το τσόχινο καπέλο.   Το παρών απόσπασμα είναι μία συζήτηση των Γιόζεφ Μπόϊς, Έντσο Κούκι και Γιάννη Κουνέλλη. (...) Κουνέλλης: Ο πολιτισμός μας είναι σαν ένας μεγάλος πλάτανος. Κάθε άνοιξη βγαίνουν καινούργια φύλλα εμείς είμαστε τα φύλλα του. Μπόϊς: Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα αυτή την εικόνα του πλάτανου, λόγω της εκφραστικότητάς της. Μα αυτό το Δέντρο σήμερα δεν παράγει Μαζάτσιο,αλλά τα ηλεκτρονικά, τις ατομικές βόμβες, φιλοσοφική γνώση, ιατρική. 

   

 

 

 

 

 


Katsushika Hokusai  
 Το παρών απόσπασμα  προέρχεται από το βιβλίο με τίτλο «Απελευθερωτική παιδαγωγική» του Paulo Freire και  Ira Shor  είναι, όπως και  οι  ίδιοι το ονομάζουν, «διαλογικό». Πρόκειται για ένα δομημένο διάλογο επάνω σε βασικά ερωτήματα που θέτουν οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτές ενηλίκων. 

Witness - Children of the Riots


Joseph Kosuth
ΕΙΚΟΝΑ-ΜΟΥΣΙΚΗ-ΚΕΙΜΕΝΟ, Roland Barthes "Η φωτογραφία των εφημερίδων είναι ένα μήνυμα. Το σύνολο του μηνύματος αυτού αποτελείται από μια πηγή μετάδοσης, ένα δίαυλο μεταβίβασης, και ένα χώρο λήψης.
          


 

 Lucio Fontana 
ΘΕΣΕΙΣ
JACQUES DERIDA      
Αυτό που κατ’ αρχάς τίθεται υπό αμφισβήτηση στα βιβλία μου, όπως αποκαλείται, είναι η ενότητα του βιβλίου και η ενότητα-«βιβλίο», νοούμενη ως αρμονική ολότητα, με όλες τις συνεπαγωγές που ενέχει μια τέτοια έννοια. Γνωρίζεται εξάλλου ότι αυτές οι συνεπαγωγές αφορούν άμεσα ή έμμεσα, το σύνολο του πολιτισμού μας. 

Marcel Duchamp

 Η μεταμόρφωση του κοινότοπου, ARTHUR C. DANTO, Μεταίχμιο
Ο Πλίνιος μιλάει κάπου για ένα αντικείμενο που πράγματι ήταν φτιαγμένο από καλλιτέχνες και το οποίο θεωρούνταν θαύμα στην εποχή του: Επρόκειτο για τη ζωγραφιά μιας γραμμής μέσα σε μια άλλη γραμμή, που κι αυτή ήταν χαραγμένη μέσα σε μια άλλη γραμμή, που κι αυτή ήταν χαραγμένη μέσα σε μια τρίτη γραμμή...




 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhg6i9WFrxxh3gwvQ2-fLMkTDpCQuFiuR4Xhc5RAtZvE95b4HlAmofJ3WfcP6e_dJ1ILK7Oq_pYQUDz18DCLVxXJ6qDBIso7MPiVFfpHk0Hgut4Gxliu-c0c9vdUdprWRwPY_M7ZzTHOc1a/s1600/Letter+from+Vincent+van+Gogh+to+Theo+van+Gogh,+Etten,+September+1881.jpg  Βαν Γκογκ, Γράμματα στον αδελφό του Θεόδωρο.
«Δεν ξέρω καλύτερο ορισμό της τέχνης από αυτόν εδώ : «Τέχνη είναι ο άνθρωπος που προστίθεται στη φύση», τη φύση, την πραγματικότητα, την αλήθεια, μα με μια σημασία με μια σύλληψη...